Hjem / Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

Generelle vilkår

Hapella Oy overholder forbrukerkjøpsloven (SFS 1990: 932) og reglene for netthandel.

• Fri frakt for bestilling over 2495 NOK.
• Alle presenterte produkter kan kjøpes.
• Prisene inkluderer mva.
• Betalingsmåter gjøres via nettbank, kortbetaling, fakturering og avbetaling.
• Leveranser leveres av Bring.
• Kunden er ansvarlig for å lagre ordrebekreftelse eller en kopi av fakturaen
• Vi bruker en 14 dagers angrerett hvis produktet er ubrukt og pakningen på pakningen er intakt.

 

Hvordan man bestiller

Ved å trykke på knappen "Legg i kurv" samler du varene i handlekurven. Når du har valgt de ønskede produktene, fortsetter du til kassen. Velg leverings- og betalingsmåte og send inn bestillingen. Følg instruksjonene og fortsett å betale. Du vil motta en e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling. Hvis du er en registrert kunde kan du følge utviklingen av bestillingen din. Kunder under 15 år krever samtykke fra foreldrene. Aksjen vår er i sanntid. 

Force majeure

Hapella Oy kan ikke holdes ansvarlig hvis levering av ordren er forhindret, hindres eller forsinket på grunn av faktorer utenfor Hapella Oys kontroll, som krig, naturkatastrofer, ekstreme værforhold, eksport- eller importforbud, statlig inngripen, streik, blokade, boikott eller lockout. 

Priser

Prisene i prislisten inkluderer mva, men eksklusive frakt. Fraktkostnader vises alltid i handlekurven. Produktinformasjon for alle produkter er tilgjengelig på vår hjemmeside og ytterligere informasjon kan fås via e-post om nødvendig.


Vi forbeholder oss retten til å korrigere priser i tilfelle en åpenbar prisfeil. En åpenbar prisfeil er en situasjon der det er åpenbart at prisen på et produkt er for lav på grunn av en feil. For eksempel kan en prisfeil føre til at et NOK 200-produkt blir overlatt til 2 NOK på grunn av en teknisk eller menneskelig feil. I så fall vil vi alltid kontakte kunden først. Vi prøver alltid å rette tekniske eller menneskelige feil så snart som mulig.

Frakt ved bestilling

• Fraktkostnader vises i handlekurven og i kassen.
• Bortsett fra fraktkostnader, pålegges ingen andre avgifter.
• Fraktkostnad er inkl. 24% mva.

Betaling

Sammen med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betaling skjer direkte til Klarna:

  • Betal innen 14 dager: Betalingstiden er 14 dager fra forsendelsen av varene. Betingelsene for å betale innen 14 dager finner du her.
  • Konto: Klarna Konto er en kontokreditt levert av Klarna som gjør at låntaker kan betale ned sine kjøp hver måned med minst 1/24 (minimum NOK 50) av det totale beløpet som brukes eller i samsvar med vilkårene godkjent av kassereren. For mer informasjon om Klarna-konto, inkludert generelle vilkår og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, kan du gå her. 

Du kan finne mer informasjon om Klarna her og lese bruksbetingelsene deres her.

For å tilby et sett med forskjellige betalingsalternativer, må vi dele din personlige, kontakt- og bestillingsinformasjon med leverandøren av den respektive betalingstjenesten. Vi anbefaler at du leser personvernreglene våre.

Bruken av denne informasjonen er regulert i samsvar med gjeldende databeskyttelseslov og Klarnas personvernregler.

Sammen med Vipps kan vi tilby følgende betalingsmåter:

Kortet blir belastet samme dag som varen bestilles i nettbutikken.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

Ordrebekreftelse

Butikken vår sender en automatisk e-post med en ordrebekreftelse når ordren er behandlet. Avhengig av innstillingene i e-postprogrammet ditt, kan bekreftelsen sitte fast i spamfilteret. 

Leveranse

Vi behandler og pakker alltid ordrene dine så raskt som mulig. Vi sender produktene for frakt samme dag som de blir bestilt og betalt i nettbutikken, hvis de ankommer før 14:00 mandag til fredag.

Leveringstiden er 1–7 virkedager. Hvis det bestilte produktet ikke er tilgjengelig på grunn av feil lagerbeholdning, eller hvis vi av en eller annen grunn ikke er i stand til å levere det innen den nevnte fristen, vil vi kontakte deg via e-post for å avtale en påfølgende levering eller ordne refusjon. Levering skjer med leveringsmåten du har valgt.

Mottak av forsendelse

Når levering er mottatt, åpner du emballasjen nøye for å sjekke innholdet i forsendelsen. Hvis det er en pakkefeil, kan du kontakte kundeservice. La emballasjen / forpakningen være intakt til feilen er løst.

Leveranse/manglende leveranse

Det er mulig å spore forsendelsen med leverings-ID på Bring sitt nettsted på 
https://www.bring.no/ Hvis leverings- eller ankomstmeldingen ikke har kommet innen en uke etter bestilling, kan du kontakte Bring Kundeservice på 
https://www.bring.no/kundeservice

Årsaken til manglende levering kan også være f.eks. ulåst postkasse, ugyldig adresse eller adresseendring. I tilfelle tap er det kundens ansvar å løse leveringsavviket med Bring, hvoretter alle krav kan behandles.

Skadet forsendelse

Hvis pakken viser at den tydelig ble skadet under transporten (f.eks. Lekkasje er synlig eller boksen er ødelagt), må den ikke returneres. Hvis det oppdages skade ved levering eller hvis noen av eller alle produktene er skadet under transport, vennligst kontakt Bring Kundeservice for ytterligere tiltak: https://www.bring.no/kundeservice

Hvis produktet ser ut til å være mangelfull, må du lese instruksjonene først. Noen ganger kan det som ser ut til å være et problem vise seg å være riktig. Hvis instruksjonene ikke hjelper, vennligst kontakt vår kundeservice.

Forsikre deg om at produktet er riktig installert og at du har koblet maskinen ordentlig til stikkontakten. Les bruksanvisningen nøye, da den inneholder alle bruksanvisningene for produktet. Du kan også gå til www.wello2.com for korrekt produktmontering og bruk. Kun tilkoble utstyret til en jordet stikkontakt.

Av hensyn til hygiene har du ikke rett til å bytte eller returnere disse produktene. Vi erstatter selvfølgelig mangelfulle produkter med nye. Hvis noe produkt er skadet under transport, kontakt kundeservice@wello2.no.

Angrerett og reklamasjoner

Hvis du ønsker å returnere en levering eller deler av bestillingen din, kan du kontakte oss først via e-post (kundeservice@wello2.no). Vi belaster deg 129 NOK for frakt, emballasje og håndteringskostnader. Returkostnadene gjelder ikke kompensasjon eller klager på produktet.

Når du har mottatt bestillingen, må du først sjekke at sendingen inneholder de riktige produktene og mengden som er angitt på den vedlagte kvitteringen. Ikke bruk produktene før du har sjekket ordren! Hvis leveransen inneholder uriktige eller utgåtte varer, må du ikke åpne eller bruke dem. Rapporter avviket til oss umiddelbart. Varer som brukes kan ikke refunderes. Vi behandler refusjon en gang i uken. Størrelsen på refusjonen bestemmes etter behandling.

Uåpnede og ubrukte produkter har 14 dagers returrett i henhold til forbrukerbeskyttelsesloven fra tidspunktet for mottak / henting. Produkter som er åpne eller på annen måte uegnet for salg eller brukes på grunn av produktene (hygieneprodukter) er ikke kvalifisert for refusjon. Du kan returnere et ubrukt og uåpnet produkt i originalemballasjen i en godt pakket pakke. Legg ved en kopi av kvitteringen / forsendelsesbrevet og det vedlagte returskjemaet.

Fyll ut returskjemaet, pakk varen (e) nøye og send forsendelsen innen 14 dager etter mottakelse. Returskjema (åpnes i nytt vindu, skriv ut og fyll ut.)
For å åpne skjemaet trenger du Adobe Acrobat, som kan lastes ned fra https://get.adobe.com/reader/
Hvis du ikke klarer å skrive ut skjemaet, skriver du følgende informasjon på papir: Navn, adresse, telefonnummer, ordrenummer, kontonummer og årsak til ønsket retur.

Lever pakken via Bring. Hapella Oy har en kundeavtale med Bring. Du oppgir kun returnummer for kundene som er oppgitt på returskjemaet, og det er klart.

Etter å ha gjennomgått produktene, vil vi tilbakebetale pengene som er betalt for produktene, til kontoen som er spesifisert i refusjonsskjemaet på refusjonen. Refusjon behandles en gang i uken. For bestillinger med Klarna refunderer vi det returnerte produktet via Klarna.

Hvis kunden ikke henter forsendelsen i tide, eller hvis kunden feil eller ufullstendig har lagt inn adresseinformasjonen og leveringen blir returnert til oss, vil vi belaste kunden for kostnadene for innløsning av forsendelsen og retur av forsendelsen. Hvis kunden kansellerer den returnerte ordren, trekker vi innløsningskostnader og fraktkostnader fra det refunderte beløpet.

Konfliktløsning

Klager rettes til Hapella OY innen rimelig tid, e-post: kundeservice@wello2.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no

Kontaktinformasjon Norge

The Digital Factory AS
Furukroken 23, 1481 Hagan
Organisasjoner: 819 801 002