Hjem / Bli kvitt pustebesvær på en naturlig måte

Bli kvitt pustebesvær på en naturlig måte

Bli kvitt pustebesvær på en naturlig måte

Vanlig når vi blir eldre:


• Gå i trapper eller bære matposer kan være anstrengende

• Pusten er noen ganger svak og noen ganger intens og tung

• Søvnen blir avbrutt / det er vanskelig å sove

WellO2 styrker, utvider og renser luftveiene med luftveismotstand og varm damp.

Forhindre tung pust
Lungekapasiteten synker med alderen. Muskelstyrken forverres også - fra 65-årsalderen synker den med 1,5–2 prosent per år. Når pustemuskulaturen svekkes, blir vi lettere andpusten. Brystkassen blir mindre elastisk og holdningen i ryggraden komprimeres, noe som gjør at mellomgulvet, den viktigste pustemuskelen, ikke fungerer optimalt.

Disse faktorene bidrar til dårlige pust når vi eldes, noe som reduserer muligheten for et fortsatt aktivt liv, noe som ytterligere reduserer muskelstyrken og svekker den generelle tilstanden.

Pustetrening med WellO2 kan bryte spiralen.

Mindre andpusten. Mer energi
Trening av pustemuskulaturen forbedrer pusteevnen ved at muskulaturen styrkes / blir mer holdbar og andpustenhet avtar. Brystet beveger seg, og mellomgulvet fungerer bedre. Effektiv dyp pusting gjennom mellomgulvet, aktiverer kroppens dype muskler for å støtte ryggraden. Dyp pusting har mange helseeffekter som påvirker vagusnerven, som gir en beroligende effekt på humør og nattesøvn.

Øvelser for pustemuskulaturen er en trygg treningsform som kan gjøres på kjøkkenbordet. Styrking av pustemuskulaturen forbedrer muligheten for en mer aktiv hverdag.

Enkle øvelser for å forbedre og opprettholde pustekapasiteten
Trening 5-15 minutter 1-2 ganger daglig i løpet av den første måneden, etterfulgt av 3-5 ganger / uke (eller om nødvendig) er tilstrekkelig for de fleste. WellO2 er klar på 2 minutter og øvelsene blir fort daglig rutine på linje med å pusse tennene.

WELLO2-BRUKERE FORTELLER

"Jeg har brukt WellO2 for å puste gjennom nesen i noen måneder. Det har vært uvurderlig for å løse opp slim. Noen ganger puster jeg bare damp, flere rolige pust, og ut gjennom nesen. Så innånding gjennom nesen og puster ut mot pustemotstand, flere ganger etter hverandre. Det føles som om slimet først blir mykere og så begynner det å løsne og komme ut. En ting jeg lærte er at det lønner seg å gjøre pusteøvelsene så rolig som mulig med enheten og å puste normalt mellom treningsøktene. WELLO2 har blitt en daglig terapi for meg. Jeg anbefaler det til alle som har hatt godt av PEP-trening. WellO2 kombinerer praktisk talt den slimfrigjørende og gunstige effekten av dampen med respirasjonsmotstandstrening. Den roer, åpner luftveiene og gjør det lettere å hoste opp slim. "

Maija H

WELLO2 – LETTERE Å PUSTE